L’espai de migdia, un espai educatiu
A Casolem, considerem l’espai de migdia com un espai educatiu, on es segueix produint un aprenentatge constant. A mida que anem creixent, anem formant la persona que serem en base a les interaccions i les vivències que hem anat obtenint. La nostra forma de ser, en part, dependrà de l’habilitat que tinguem a l’hora d’entendre, acceptar i gestionar les nostres emocions.
L’espai de migdia es converteix a diari en un mar d’emocions… l’alegria, l’enuig, la ràbia, la frustració, la por… conviuen entre infants i adults i cal estar preparades per acompanyar i sostenir el que s’esdevingui.
L’adult ha de tenir habilitats per ajudar a l’Infant a posar paraules en allò que sent. Ha de ser pacient i deixar que busqui la manera de resoldre el conflicte, que ho provi, que s’equivoqui, que rectifiqui i que finalment sàpiga que l’adult hi ha estat present, pendent, observant… ha estat disponible per a ell/a.
En aquestes fotos que us mostrem es veu perfectament el treball que fa l’acompanyant, que ha documentat tot el procés del conflicte i es veuen sorgir les emocions.
Aquest conflicte, els ha ajudat a trobar el límit en els altres i en ells mateixos, a poder ser i mostrar-se tal com són, a facilitar una solució conjunta per conviure plegats en harmonia i gaudir del joc…. Nosaltres, ja fa temps que vam deixar de veure i viure els conflictes de manera negativa.
A Casolem, els acollim com oportunitats de creixement, coneixement i aprenentatge.