Espais acollidors
Volem que els espais on conviuen els infants durant l’estona de migdia siguin acollidors. Els menjadors de les escoles, o bé solen ser espais freds i amb pocs mobles, o bé solen estar farcits de dibuixos de fruites, verdures i barrets de cuiner omplint les parets.
Nosaltres entenem aquest espai com un generador d’aprenentatges i vivències per a l’Infant. Depenent de com el pensem i de quins materials utilitzem, n’obtindrem diferents resultats, i el que busquem és crear un ambient de benestar.
Per sentir-te com a casa, has de sentir que pertanys al lloc o al grup, tal i com passa amb la família. La pertinença, encara que no tothom en tingui necessitat (com a mínim de manera conscient), intervé en tot un seguit de cobertures bàsiques com ara la seguretat, l’estima, el benestar, les actituds positives, el reconeixement o el compromís.
En la construcció d’aquest sentiment intervenen molts factors, com ara les característiques del context, les experiències prèvies, les relacions socials i efectives, la cobertura de les necessitats bàsiques, les experiències positives viscudes, els valors propis i compartits amb el grup, i la participació, la col·laboració, el reconeixement i l’acceptació de la comunitat.
Totes i cadascuna de les característiques anomenades es donen a l’espai de migdia i ens en sentim partícips.
Som una comunitat i cal seguir construint-la, perquè tot hi suma.
Avui us mostrem el context, l’entorn que dissenyem pensant en els infants, convertint els menjadors en espais acollidors.